Νεος υδροψυκτος δικυλινδρος boxer κινητηρας 1.250 κ.εκ. με BMW ShiftCam.
Μια νέα γενιά δικύλινδρου Boxer κινητήρα χρειάζεται μια νέα τεχνολογία και αυτή δεν είναι άλλη από το σύστημα BMW ShiftCam. Το αποτέλεσμα είναι η μεγαλύτερη δυναμική απόδοση στο σύνολο των στροφών - ειδικά στις χαμηλότερες στροφές, αυξάνοντας έτσι την ενεργειακή απόδοση, δημιουργώντας έναν κινητήρα υψηλής τεχνολογίας. O ενισχυμένος δικύλινδρος κινητήρας Boxer συνδυάζει παραδοσιακό σχεδιασμό και νέα επίπεδα απόδοσης και ροπής. Αυτός ο δυναμικός κινητήρας συναρπάζει με την ισχύ του και τον μοναδικό ήχο του.
Ο πυρήνας.
Ο πυρήνας.
Για πρώτη φορά, η τεχνολογία BMW ShiftCam χρησιμοποιείται σε κινητήρα μοτοσικλετών BMW - μια τεχνική για τη μεταβολή του χρονισμού και της ανύψωσης των βαλβίδων εισαγωγής. Στην καρδιά αυτής της τεχνολογίας είναι ένας εκκεντροφόρος, ο οποίος έχει δύο ζεύγη έκκεντρων ανά ενεργοποιημένη βαλβίδα, το καθένα με διαφορετική και βελτιστοποιημένη γεωμετρία.
Μεγαλοφυής αλληλεπίδραση.
Μεγαλοφυής αλληλεπίδραση.
Το βύθισμα μερικού φορτίου έκκεντρου έχει αναπτυχθεί με σκοπό την βελτιστοποίηση της κατανάλωσης, ενώ το βύθισμα πλήρους φορτίου έχει στόχο την βελτιστοποίηση της απόδοσης. Με τη χρήση μιας αξονικής μετατόπισης του εκκεντροφόρου εισαγωγής, οι βαλβίδες εισαγωγής ενεργοποιούνται ανάλογα με την ταχύτητα του κινητήρα και την ένταση του φορτίου. Αυτή η μετατόπιση - και επομένως η ανάλογη χρήση του εκκέντρου- πραγματοποιείται από μια πύλη μετατόπισης στον εκκεντροφόρο άξονα και στον ηλεκτρομηχανικό ενεργοποιητή που ασκείται σ’ αυτό.
Αποδοτική καύση.
Αποδοτική καύση.
Μέσω του διαφορετικού σχεδιασμού της γεωμετρίας των εκκεντροφόρων, υπάρχει επίσης αλλαγή και στη σχεδίαση της βαλβίδας εισαγωγής. Ενώ το έκκεντρο πλήρους φορτίου παρέχει το μέγιστο βύθισμα των βαλβίδων, το έκκεντρο
μερικού φορτίου παρέχει ένα μειωμένο βύθισμα. Στο έκκεντρο μερικού φορτίου, οι εκκεντροφόροι εισαγωγής στην αριστερή και δεξιά βαλβίδα εισαγωγής διαφέρουν κατά τη διαδρομή και τη γωνιακή θέση. Αυτή η μετατόπιση φάσης προκαλεί χρονική καθυστέρηση και ευρύ άνοιγμα των δύο βαλβίδων εισαγωγής, το οποίο τελικά σημαίνει βέλτιστη χρήση καυσίμου.
Βέλτιστη παροχή λαδιού, βέλτιστα μπεκ ψεκασμού καυσίμου.
Βέλτιστη παροχή λαδιού, βέλτιστα μπεκ ψεκασμού καυσίμου.
Εάν αυξήσεις την ισχύ και τη ροπή, θα πρέπει να βελτιστοποιήσεις την παροχή λαδιού. Φυσικά, η BMW Motorrad έχει προνοήσει γι’ αυτά. Τα δύο έμβολα έχουν ψύξη στο κάτω μέρος χρησιμοποιώντας ψεκασμό λαδιού και το σύστημα λίπανσης είναι εφοδιασμένο με μεταβλητή εισαγωγή λαδιού. Επιπλέον, ο ψηφιακός έλεγχος κινητήρα BMS-O είναι καινούργιος. Τα κύρια χαρακτηριστικά του είναι η πλήρης διαδοχική έγχυση, η συμπαγής διάταξη και το μικρό βάρος. Το μίγμα παρασκευάζεται από έναν ηλεκτρονικό ψεκασμό μέσω ενός σώματος ψεκασμού διαμέτρου 52 mm. Τα νέα μπεκ διπλού ψεκασμού υποστηρίζουν ακόμη καλύτερη ποιότητα έκχυσης καυσίμου και καλύτερες τιμές εκπομπών.
Ενδιάμεσος άξονας για αντιστάθμιση των κραδασμών.
Ενδιάμεσος άξονας για αντιστάθμιση των κραδασμών.
Όπως και με τον προηγούμενο δικύλινδρο boxer κινητήρα, ο άξονας εξισορρόπησης που λειτουργεί με την ταχύτητα του στροφαλοφόρου άξονα εξαλείφει τους ανεπιθύμητους κραδασμούς. Ο άξονας εξισορρόπησης είναι σχεδιασμένος ως ένας κοίλος ενδιάμεσος άξονας, στον οποίο ο άξονας συμπλέκτη τρέχει ταυτόχρονα. Αυτό σημαίνει ότι ο νέος κινητήρας λειτουργεί άνετα και με χαμηλούς κραδασμούς σε όλο το εύρος στροφών του κινητήρα. Τα βασικά χαρακτηριστικά του ισχυρού, δικύλινδρου boxer κινητήρα διατηρούνται ίδια, ενώ η απόδοση αυξάνεται στους 136 HP (100 kW) και με κυβισμό 1.254 cc.