« 

Η αυτοματοποίηση της ενεργοποίησης του συμπλέκτη και των αλλαγών ταχυτήτων εξασφαλίζουν μια εντελώς νέα οδηγική εμπειρία.

»

Περισσότερη απόλαυση χάρη στην αποφόρτιση

Ο αυτοματοποιημένος μηχανισμός υποβοήθησης αλλαγής ταχυτήτων εντυπωσιάζει με μια έξυπνη λειτουργική δομή, στην οποία αυτοματοποιείται η σύμπλεξη και οι αλλαγές του συμβατικού εξατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων μέσω δύο ηλεκτρομηχανικών ενεργοποιητών. Δεν χρειάζεται πλέον μανέτα για τη χειροκίνητη ενεργοποίηση συμπλέκτη, κι έτσι η εκκίνηση, το σταμάτημα και οι επιτόπιοι ελιγμοί γίνονται παιχνιδάκι. Επιπλέον, η οδήγηση καθαυτή αναβαθμίζεται με το ASA χάρη στις ταχύτατες, σύμφωνες με τον αριθμό στροφών και το φορτίο αλλαγές ταχυτήτων που γίνονται πλέον με ακρίβεια. Το ASA δημιουργεί εξάλλου μια ακόμα πιο άμεση σύνδεση με τον δυναμικό κινητήρα boxer, καθώς με την ενεργοποίηση συμπλέκτη ακριβείας ελέγχεται ακόμα πιο εύκολα η οδηγική απόλαυση μέσω της μανέτας γκαζιού και του λεβιέ αλλαγής ταχυτήτων.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Λειτουργία αλλαγής ταχυτήτων «Μ»

Στη λειτουργία αλλαγής ταχυτήτων «Μ», οι αλλαγές ταχυτήτων μπορούν να εκτελούνται όπως ως τώρα με τον λεβιέ αλλαγής ταχυτήτων. Έτσι, ο οδηγός συνεχίζει να αποφασίζει αυτός πότε θα γίνει ακριβώς η αλλαγή ταχύτητας. Αν ο αριθμός στροφών στην επιθυμητή ταχύτητα κιβωτίου είναι εντός του μέγιστου και ελάχιστου αριθμού στροφών, τότε η διαδικασία αλλαγής ταχύτητας εκτελείται άμεσα. Αν ο αριθμός στροφών μειωθεί κάτω από έναν εξαρτώμενο από την ταχύτητα του κιβωτίου ελάχιστο αριθμό, τότε το σύστημα κατεβάζει αυτόματα ταχύτητα ακόμα και στη χειροκίνητη λειτουργία. Έτσι αποτρέπεται το στολάρισμα κινητήρα.

Λειτουργία αλλαγής ταχυτήτων «D»

Στη λειτουργία αλλαγής ταχυτήτων «D», ο αυτοματοποιημένος μηχανισμός υποβοήθησης αλλαγής ταχυτήτων ξεδιπλώνει όλα τα χαρίσματά του. Οι ιδανικά εκτελεσμένες, αυτόματες αλλαγές ταχυτήτων με ήπια διακοπή δύναμης έλξης, έχουν ως αποτέλεσμα μια αποδοτική επιτάχυνση της μοτοσυκλέτας και συμβάλλουν στην αυξημένη σταθερότητα οχήματος. Έτσι κατά το ανέβασμα σχέσης περιορίζεται σε μεγάλο βαθμό για παράδειγμα το τράνταγμα αλλαγής που προκύπτει στο κλασικό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και έτσι ο κίνδυνος επαφής του κράνους του οδηγού και του συνεπιβάτη. Εκτός δρόμου και σε ανωφέρειες γίνεται εφικτή μια πανεύκολη εκκίνηση με καλύτερο έλεγχο του οχήματος χάρη στον δυνατό κινητήρα boxer. Στη δυναμική λειτουργία, ο όρος οδηγική απόλαυση αποκτά νέο νόημα.

Εμπειρία ASA – με αυτά τα μοντέλα

Ένα σύστημα για κάθε τερέν

Είτε ορεινά περάσματα, επαρχιακός δρόμος, είτε εκτός δρόμου περιπέτεια: Με το ASA ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο της οδήγησης μοτοσυκλέτας: αυτόματα, διαισθητικά, πάντα υπό έλεγχο – και σε όλες τις κατηγορίες.

R 1300 GS

Απροσδόκητα ελαφρύ και με μέγιστη ευελιξία: Το κορυφαίο μοντέλο των μεγάλων μοτοσυκλετών Adventure. Let’s set the pace together.

R 1300 GS Adventure

Τόσο άνετα δεν έχεις ξεκινήσει ποτέ ως τώρα για την περιπέτεια: 30 l αυτονομία, αυτοματοποιημένος μηχανισμός υποβοήθησης αλλαγής ταχυτήτων, βελτιστοποιημένη εργονομία και πολλά άλλα χαρακτηριστικά το κάνουν δυνατό.

R 1300 R

Απόλυτα ευέλικτο και ασύλληπτα πολύπλευρο: Αυτό το δυναμικό Roadster φέρνει στον δρόμο την απόλαυση του κινητήρα boxer στην πιο ραφιναρισμένη της μορφή και είναι μονίμως έτοιμο για ένα κυνήγι στροφών.

R 1300 RT

Φτιαγμένη για απολαυστικά ταξίδια: Η BMW R 1300 RT είναι το εισιτήριό σου προς την απόλυτη εμπειρία μακρινών διαδρομών. Ο ανώτερος εξοπλισμός της φροντίζει για απόλυτο έλεγχο σε κάθε περίσταση.

R 1300 RS

Γεμάτη τεχνολογικά highlights: Ο αθλητής μας για τις μεγάλες διαδρομές. Με το δυνατό του boxerpunch είναι έτοιμος για τον μαραθώνιο και γρήγορα σπριντ, στο ενδιάμεσο.

Χαλαρωτική οδήγηση με πλήρη έλεγχο

Το κατέβασμα ταχυτήτων γίνεται συνολικά ιδιαίτερα αρμονικά, για να αποφορτίζεται όσο το δυνατόν περισσότερο η ανάρτηση. Διάφορα προγράμματα οδήγησης εξασφαλίζουν τέλεια συμπεριφορά αλλαγής ταχυτήτων και σε συνδυασμό με την προσαρμοζόμενη ρύθμιση ταχύτητας κίνησης ή την προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης φέρνουν το μέλλον της οδήγησης της μοτοσυκλέτας στο σήμερα. Επιπλέον, με το ASA γίνεται πιο χαλαρωτική η διαδρομή και μπορείτε να την απολαμβάνετε πιο βιωματικά, καθώς απαιτείται λιγότερη συγκέντρωση για την ενεργοποίηση της μανέτας συμπλέκτη και γκαζιού, διατηρώντας τον έλεγχο των συνθηκών οδήγησης.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«

Ηλεκτρομηχανικοί ενεργοποιητές για τον συμπλέκτη και τον μηχανισμό αλλαγής ταχύτητας σε συνδυασμό με μελετημένο ηλεκτρονικό έλεγχο.

 »

Transmission Control Unit

Transmission Control Unit

Δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι ηλεκτρομηχανικοί ενεργοποιητές ενεργοποιούν τον συμπλέκτη και τον μηχανισμό αλλαγής ταχύτητας και κάνουν έτσι ευκολότερη την εκκίνηση και τις αυτοματοποιημένες αλλαγές ταχύτητας. Η επιθυμία αλλαγής ταχυτήτων του οδηγού μεταδίδεται στο σύστημα ελέγχου μέσω ενός αισθητήρα λεβιέ αλλαγής που ενεργοποιείται από τον συμβατικό λεβιέ αλλαγής ταχυτήτων. Πρόσθετοι αισθητήρες μεταδίδουν τον αριθμό στροφών του άξονα εισόδου κιβωτίου ταχυτήτων και τη θέση του συμπλέκτη. Αυτές οι τιμές μεταδίδονται στη στενά με τη μονάδα ελέγχου κινητήρα δικτυωμένη μονάδα ελέγχου TCU (Transmission Control Unit) για προσαρμογή και ρύθμιση του συμπλέκτη, της ενεργοποίησης αλλαγής ταχυτήτων και του ελέγχου κατάστασης. Ο συμπλέκτης ενεργοποιείται μέσω ενός ηλεκτρομηχανικού ενεργοποιητή σε συνδυασμό με ένα υδραυλικό σύστημα με άμεση υδραυλική σύνδεση μεταξύ κεντρικής και δευτερεύουσας αντλίας συμπλέκτη. Ο ενεργοποιητής ρυθμίζει την απαιτούμενη ολίσθηση συμπλέκτη, ενεργοποιεί τον συμπλέκτη στις διαδικασίες αλλαγής ταχυτήτων και τον ανοίγει κατά το σταμάτημα.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τα πλεονεκτήματα της αυτοματοποιημένης υποβοήθησης αλλαγής ταχύτητας (ASA) συνοπτικά

  • Πλήρης κατάργηση της ενεργοποίησης συμπλέκτη από τον οδηγό
  • Δυναμικές και άνετες αλλαγές ταχυτήτων για ακόμα περισσότερη απόλαυση της μοτοσικλέτας
  • Επιλογή μεταξύ αυτοματοποιημένης και χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων
  • Αυτόματη προσαρμογή της συμπεριφοράς αλλαγής ταχυτήτων στις επιθυμίες δυναμικής του οδηγού στην αυτοματοποιημένη λειτουργία D.
  • Αποτρέπεται ένα ενδεχόμενο στολάρισμα κινητήρα λόγω μη ευνοϊκών αλλαγών ταχυτήτων. 
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Η περιπέτεια δεν γνωρίζει όρια

Η ιστορία του Oskar Schneider: Πώς μπόρεσε να επιστρέψει στην οδήγηση της μοτοσυκλέτας χάρη στον αυτόματο μηχανισμό υποβοήθησης αλλαγής ταχυτήτων μετά από ένα ατύχημα.

Η ιστορία του Oskar Schneider: Πώς μπόρεσε να επιστρέψει στην οδήγηση της μοτοσυκλέτας χάρη στον αυτόματο μηχανισμό υποβοήθησης αλλαγής ταχυτήτων μετά από ένα ατύχημα.

spinner